Jaunumi | sdm.lv

Izvēloties CRM

3 svarīgi punkti, kas jāņem vērā izvēloties CRM (klientu attiecību pārvaldības) sistēmu maziem un vidējiem uzņēmumiem.

Klientu attiecību pārvaldība biznesā ir ļoti svarīga. Tieši tāpēc CRM sistēmas uzņēmumos spēlē ļoti lielu lomu. Bieži valda uzskats, ka no CRM sistēmām var iegūt tikai lielie uzņēmumi,taču tā nav patiesība, arī mazie un vidējie uzņēmumi var gūt lielu labumu ieviešot CRM sistēmu savā uzņēmumā. Pirms to ieviešanas gan ir jāpievērš uzmanība trīs svarīgiem punktiem:

1) Noteikt mērķus, ko vēlaties sasniegt ieviešot CRM sistēmu.
Kā ar jebkura produkta vai pakalpojuma iegādāšanos uzņēmuma vajadzībām, vispirms ir precīzi jānosaka mērķi, ko vēlaties sasniegt ar šo produktu. Viena no pirmajām lietām, ko der apdomāt - tieši kuriem uzņēmuma segmentiem Jūs izmantosiet CRM sistēmu. Vai Jums ir nepieciešama, piemēram, tikai klientu uzksaite vai arī plānojat uzlabot uzņēmumā visu dokumentu reģistrāciju un vēl citas līdzīgas sadaļas. Otrs jautājums, ko der apdomāt ir, kas tieši ir Jūsu klienti. Vai Jūsu klients ir tiešais patērētājs vai arī sadarbojaties ar citiem uzņēmumiem. Ir svarīgi to apdomāt, lai precīzi varētu izvēlēties Jums nepieciešamo CRM sistēmu un noteikt vai tās piedāvātās iespējas nesīs Jūsu uzņēmumam vēlamo labumu.

2) Kādas CRM piedāvātās iespējas Jums patiešām ir nepieciešamas.
CRM sistēmas piedāvā ļoti plašu funkcionalitātes klāstu kā pārvaldīt uzņēmuma darbību. Tomēr ir jāizvērtē, kas tieši Jūsu uzņēmumam ir nepieciešams un cik lielu sistēmas pielāgošanu tieši savam uzņēmumam vēlaties. Var būt sitācijas, kad šķiet, ka kāda noteikta funkcionalitāte ir derīga tikai lielajiem uzņēmumiem, tomēr bieži tas izrādās pretēji. Ir ļoti svarīgi iziet cauri visām sistēmas piedāvātajām iespējām un izveidot savu „sarakstu” ar to, kādu funkcionalitāti vēlaties. Ja redzat, ka kāda Jums svarīga funkcionalitāte nav nodrošināta, bet visa pārējā sistēmas funkcionalitēte Jūs apmierina, nevajag satraukties, bieži CRM sistēmu izstrādātāji piedāvā izveidot funkcionalitāti, kura ir nepieciešama tieši Jums.

3) Savienojamība ar Jūsu biznesu un ieviešana.
Pirms jaunas sistēmas ieviešanas uzņēmumā ir jāapdomā arī kā tā būs savienojama ar iepriekšējo uzņēmuma darbību. Piemēram, ja iepriekš visas uzskaites uzņēmumā veicāt ar excel vai šos datus būs iespējams integrēt sistēmā. Tāpēc pirms CRM sistēmas iegādes ir ļoti ieteicams noskaidrot atbildes uz trim jautājumiem:
• Vai varu pārvietot savus uzņēmuma vecos datus uz jauno sistēmu?
• Cik laika tas prasīs?
• Cik precīzi būs dati, kas tiks integrēti jaunajā sistēmā?

Noteikti ir jāapdomā arī vai uzņēmuma darbībā jau neizmantojat kādas citas sistēmas, kurām būs jāspēj sadarboties ar jauno CRM sistēmu un jānoskaidro vai šāda sadarbība būs iespējama.
Pēdējā lieta, kam jāpievērš uzmanība ir tieši tehniskais nodrošinājums. Vai vēlaties CRM sistēmu, kas būs pieejama, kā programma, kas atradīsies tikai Jūsu biroja datoros vai arī vēlaties sitēmu, kurai varēsiet piekļūt tiešsaistē, kad vien to vēlaties.